Den har sett sliten ut - den lille bua til Skjærhalden Båtforening. Nå har båtforeningen tatt affære, og i disse dager skiftes utvendig trekledning, samt at en av veggene er rettet opp etter et lite uhell med foreningens traktor, som har garasje i samme "bu".
Jobben utføres på dugnad, og det er arbeidsleder Roar Sørensen, Jarl Arne Pettersen og Kåre Adolfsen som har tatt på seg jobben med forskjønningen av bua og garasjen.
- Ja, her trengtes det litt rehabilitering. Den gamle trekledningen er revet av, og nå legger vi på ny som er ferdig grunnet. Den skal nå beises, sier Roar Sørensen.
Kjell Aardalen er nestleder i Skjærhalden Båtforening. Han roser innsatsen til dugnadsgjengen.
- Disse karene jobber mye dugnad for Skjærhalden Båtforening. De fortjener virkelig ros for den innsatsen de legger ned for båtforeningen, sier han.
Båtbredde | Medlem med betalt innskudd | Medlem ikke betalt innskudd | Ikke medlem betaler | Vinterplass på vannet for ikke medlemmer |
inntil 200 cm | kr 4 955 | kr 7 433 | kr 9 910 | kr 2 750 |
200 -249 cm | kr. 5 575 | kr 8 363 | kr 11 150 | kr 3 438 |
250 - 299 cm | kr. 6 195 | kr 9 293 | kr 12 390 | kr 4 125 |
300 - 349 cm | kr. 6 815 | kr 10 223 | kr 13 630 | kr 4 813 |
350 - 399 cm | kr. 7 435 | kr 11 153 | kr 14 870 | kr 5 500 |
400 - 449 cm | kr. 8 055 | kr 12 083 | kr 16 110 | kr 6 188 |
450 - 499 cm | kr. 8 675 | kr 13 013 | kr 17 350 | kr 6 875 |
500 - 549 cm | kr 9 295 | kr 13 943 | kr 18 590 | kr 7 563 |
550 - 599 cm | kr 9 915 | kr 14 873 | kr 19 830 | kr 8 250 |
Over 600 cm | kr 10 535 | kr 15 803 | kr 21 070 | kr 8 937 |
22.1.2024
Ser vi på snøskavlene som hoper seg opp langs husveggene på Hvaler er det lite som minner oss båturer mellom holmer og skjær. Men vi er bare noen måneder fra tiden der det igjen blir liv i båthavna. Da lukt av båtstoff, lakk og polish parallelt med et stigende termometer forteller at det snart er tid for båt igjen.
Her kommer litt informasjonen fra styret i Skjærhalden båtforening (vi er slett ikke i dvale eller vintersøvn.) Årsmøte er planlagt til onsdag 28. februar. Like sikkert som det blir vår - blir det avholdt på Rove.
Vi håper å kunne fortelle årsmøte om fremdriften for vår nye kran. Foreløpig er saken fortsatt i byggesaksavdelingen i Hvaler kommune. Vi håper på et raskt grønt lys slik at vi kan få den operativ til sesongstart.
Valgkomiteen har startet på sitt arbeid for å stable et styre på beina. Se info lenger ned i «brevet». Utvalget som har utredet en mulig ansettelse av en daglig leder i foreningen er i sving. Og styret er også i innspurten med en evaluering av vårt digitale administrasjonsverktøy - Hamnsystem.
Videre er gjennomfører vi en revisjon av lover og forskrifter i Skjærhalden båtforening slik at de er i tråd med årsmøtevedtak som er gjort både i 2022 og 2023.
Styret
Skjærhalden båtforening avholder årsmøte i løpet av februar måned. På årsmøtet skal det blant annet velges inn representanter til styret. Leder har ytret ønske om å fratre.
I tillegg vil det også være behov for å velge andre styremedlemmer.Dersom du ønsker å bidra med styrearbeide, kjenner en du ønsker å foreslå, eller du "går med en leder" i magen, ville det være fint om du melder dette til valgkomitéen innen 1. februar.
Valgkomiteen
1. We have changed the name and layout of the website from batplass.shbf.no to havn.shbf.no.
2. The time for applying for rental space has been changed from 00:00:00 to 12:00:00 on 1 January.
Members can log in at the top right of the image - click on to enter boat berths. Link to the page for submitting applications: Skjærhalden Båtforening (shbf.no).
3. You can renew your membership (ie pay the membership fee) or wait for an email from the boat association in January.
4. The same applies to the boat mooring, where in February you can renew the annual lease or notify that the mooring will not be used for the coming season. In any case, SHBF will send you payment information by e-mail.
5. There is no need to extend the wait and exchange list.
Wishing you all a Merry Christmas and a Happy New Year.
The first (and hopefully the last) threw itself at us a few days ago. The consequences were great for SHBF - and also for some boat who experienced that the ships went into the wharf. 4 damaged outriggers were result. Wear and tear over time is probably the main reason, but how we our boats is also a contributing factor. That is why we have some illustrations that show how we can best moor. Both to the boats while at the same time reducing the wear and tear on the facility. them out - and adjust your moorings so that both boat and jetty have a journey at the next gale. This is particularly important for those of you who have boats over 2 tonnes that are exposed to the weather. We hope that this will be so that we do not have to come up with orders and demands for mooring. It is particularly important that you use fasteners on wooden beams/beams to minimize the loads on the outriggers.
During the coming week, an external company will carry out a review of facility in the outer harbor in order to remedy/repair/prevent further damage to facility. First of all, we replace liners and weld any on outriggers.
Otherwise, it should be mentioned that we struggle a bit with the barrier into SHBF car park. We have made a "fox exit" behind the red transformer arch if the boom does not go up when you use cards/chips.
Still have a good summer!
The board of SHBF
E-post: post@shbf.no
Personvern